Facoltà di Economia

Lucia LeonelliProf.ssa Lucia Leonelli
Preside della Facoltà

La Facoltà di Economia dell'Università degli Studi di Roma "Tor Vergata" è un centro di formazione e di ricerca di eccellenza, riconosciuto a livello nazionale ed internazionale, ed è costituito da due dipartimenti: Economia e Finanza e Management e Diritto.

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La Facoltà di Economia è costituita dai dipartimenti:

Dipartimento di Economia e Finanza

Prof. Vincenzo Atella
Direttore

Dipartimento di Management e Diritto

Prof.ssa Martina Conticelli
Direttore

Iscrizioni e Trasferimenti

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Terza Missione

La Facoltà di Economia, da sempre impegnata a favore della crescita del tessuto socioeconomico italiano e nella cooperazione internazionale, declina la sua Terza missione impegnandosi in una ricerca di eccellenza utile a fini produttivi, capace di contribuire all’avanzamento della conoscenza, dei saperi culturali, scientifici e tecnologici atti a migliorare il benessere della società, attraverso una formazione di qualità, la creazione di partnership istituzionali e progetti con le imprese e per il territorio, il supporto della proprietà intellettuale e dell’imprenditorialità, il placement dei propri laureati, la promozione di iniziative volte a garantire sviluppo sostenibile, innovazione sociale, civic engagement e resilienza.

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Francesco Salustri

Responsible Consumption, Disclosure Choices, and Information. An Experimental Investigation
Riccardo Faini Ceis Seminars

Economia Riccardo Faini CEIS Seminars
Quando

venerdì 6 aprile 2018 h. 12:00-13:30

Dove

Room B - 1st Floor – Building B
Facolta' di Economia
Universita' degli Studi di Roma 'Tor Vergata'
Via Columbia 2, Roma

Descrizione

Francesco Salustri (Università di Torino)

The willingness to pay for environmentally responsible products is an emerging, though under-researched contemporary economic feature. We model it as a multiplayer prisoner’s dilemma and we investigate the role of information in consumers’ decisions with two experiments.
First, we simulate with a laboratory experiment the effect of Cash Mobs in an original variant of sequential public good game in which a subset of players (cash mobbers) is given the opportunity to reveal publicly their cooperation decision. We find that the treatment has a positive gross effect, that is, the share of cooperators is significantly higher in treated sessions and this is mainly due to the higher share of cooperators among cash mobbers.
Second, we test with a natural experiment in selected supermarkets the impact of a public campaign, namely the Oxfam `Behind the Brand’ ranking with world food companies scores, on responsible consumption. Our findings show that the Oxfam ranking matters since the treatment has a positive and significant effect on the market share of the companies with the highest scores and a negative and significant effect on the companies placed at the lowest ranks.

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Contatti

Responsabile Scientifico
Marianna Brunetti

Organizzazione
Barbara Piazzi
CEIS
06-7259.5601
piazzi@ceis.uniroma2.it