2020
Ecco le nostre pubblicazioni più recenti
Amoroso, S., Pattuglia, S., & Khan, I. (2021). Do Millennials share similar perceptions of brand experience? A clusterization based on brand experience and other brand-related constructs: the case of Netflix. Journal of Marketing Analytics, 1-11.
2020 Pattuglia S., & Amoroso, S. “Generational Cohorts’ Reactions. Analyzing the Impact of Brand Authenticity on Consumer Behaviour”. International Journal of Business Analytics.
2020 Pattuglia S., Heritage, Millennials e Generazione Z. Come le generazioni giovani vogliono i brand, Economia della Cultura, Il Mulino, forthcoming
2020 Pattuglia S., Il Food fra prodotti, servizi e brand in (Cioffi P., a cura di), I nuovi FoodMakers, Editoriale Delfino, Milano,
2020 Cherubini S. Marketing Culturale. Prodotti, Servizi, Eventi. Franco Angeli
2019 Pattuglia S., Amoroso S., Dal green marketing mix negato, tollerato e comunicato a quello vissuto. Evoluzione e mappatura nelle PMI italiane. Presentazione della ricerca, in AA.VV. (F.Massa, a cura di), Sostenibilità. Profili giuridici, economici e manageriali delle PMI italiane, Giappichelli Editore, Torino.
2019 Pattuglia S., Amoroso S., Organizing the marketing actions around premium price in technological brands. The case of Apple, Best Paper, SGBED Symposium Dubai, Skyline Business Journal.
2019 Amoroso, S. “Chronicles of Consumer-Brand Experience: a systematic review and research agenda”. International Journal of Marketing Studies, Vol. 11, No. 1, March 2019.
2019 Pattuglia S., Amoroso S., Organizing the marketing actions around premium price in technological brands. The case of Apple, Proceedings of the 7th SGBED Research Symposium
A gennaio è stato presentato il seguente paper all’International Marketing Conference di Parigi:
Pattuglia, S., & Amoroso, S., (2020). “From Brand Experience to Brand Love. A tested model in OTT industry”. 19th International Marketing Trends Congress. ESCP Europe.
É inoltre in corso la seguente ricerca che verrà presentata alla 15° Global Brand Conference che si terrà a Sheffield a maggio 2020 con il Paper:
Pattuglia S. & Amoroso S. (2020), “Exploring the green marketing mix and its effects on brand identity side. The case of Italian SMEs.”. 15° Global Brand Conference, Academy of Marketing.