Ricerca

Stiamo facendo ricerca su questi temi:

  • SOSTENIBILITA’ E STRATEGIE DI MARKETING
    Pattuglia S. Amoroso S., "Greening or merely washing the marketing mix? The case of Italian SMEs", paper to be presented at Sinergie-Sima 2019 Conference on “Management and sustainability: creating shared value in the digital era”, June 20th -21th, 2019, Rome, Sapienza University

  • BRAND E PERCEZIONI DEI CONSUMATORI NELLE DIFFERENZE FRA “GENERAZIONI”
    Amoroso S. Pattuglia S., Exploring the impact of Brand Experience in the OTT industry: the case of Netflix for Millennials and Generation Z, Global Brand Conference, Berlin, May 6th, 2019

  • BRAND TECNOLOGICI
    La ricerca, dal titolo "Organizing the marketing actions around premium price in technological brands. The case of Apple" presentata nel 7th Research Symposium del SGBED “Managing Business in a Digital Age: Opportunities & Challenges”, December 2018, Dubai, è stata premiata come Best Paper Award 2018. È in corso di pubblicazione nella rivista peer reviewed Skyline Business Journal, 2019.

  • BRAND TECNOLOGICI E MILLENNIALS, BABY BOOMERS E GENERATION X
    Ricerca presentata il 15 settembre alla AIDEA Conference “NEW TRENDS” IN BUSINESS ECONOMICS AND MANAGEMENT STUDIES REWRITING THE RELATIONSHIP BETWEEN BUSINESS AND SOCIETY, September 14-15"

  • BRAND HERITAGE
  • BRANDING
  • BRAND REPOSITIONING E PIANIFICAZIONE COMUNICAZIONE
  • CINEMA ED ENTERTAINMENT
  • WEB MARKETING
  • WEB COMMUNICATION


Per maggiori informazioni: pattuglia@economia.uniroma2.it