Facoltà di Economia

Lucia LeonelliProf.ssa Lucia Leonelli
Preside della Facoltà

La Facoltà di Economia dell'Università degli Studi di Roma "Tor Vergata" è un centro di formazione e di ricerca di eccellenza, riconosciuto a livello nazionale ed internazionale, ed è costituito da due dipartimenti: Economia e Finanza e Management e Diritto.

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La Facoltà di Economia è costituita dai dipartimenti:

Dipartimento di Economia e Finanza

Prof. Vincenzo Atella
Direttore

Dipartimento di Management e Diritto

Prof.ssa Martina Conticelli
Direttore

Iscrizioni e Trasferimenti

In questa sezione trovi tutte le informazioni di cui hai bisogno per accedere alla nostra offerta formativa (bandi, test di ammissione, borse di studio, residenze e alloggi...)
Il tuo futuro comicia da qui!

Terza Missione

La Facoltà di Economia, da sempre impegnata a favore della crescita del tessuto socioeconomico italiano e nella cooperazione internazionale, declina la sua Terza missione impegnandosi in una ricerca di eccellenza utile a fini produttivi, capace di contribuire all’avanzamento della conoscenza, dei saperi culturali, scientifici e tecnologici atti a migliorare il benessere della società, attraverso una formazione di qualità, la creazione di partnership istituzionali e progetti con le imprese e per il territorio, il supporto della proprietà intellettuale e dell’imprenditorialità, il placement dei propri laureati, la promozione di iniziative volte a garantire sviluppo sostenibile, innovazione sociale, civic engagement e resilienza.

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The Hard Path For The Technological Transformation

This seminar (3 CFU for Extra Activities) will cover the following topics: Data Analysis, Digital Marketing, CRM Software and Gamification. The seminar will be held in partnership with Philmark.

BAE CFU
Quando

venerdì 21 febbraio 2020 h. 14:00-17:00
venerdì 28 febbraio 2020 h. 14:00-17:00
venerdì 6 marzo 2020 h. 14:00-17:00
venerdì 13 marzo 2020 h. 14:00-17:00
venerdì 20 marzo 2020 h. 14:00-17:00
venerdì 27 marzo 2020 h. 14:00-17:00
venerdì 3 aprile 2020 h. 14:00-17:00
venerdì 10 aprile 2020 h. 14:00-17:00
venerdì 17 aprile 2020 h. 14:00-17:00
venerdì 24 aprile 2020 h. 14:00-17:00
venerdì 1 maggio 2020 h. 14:00-17:00
venerdì 8 maggio 2020 h. 14:00-17:00
venerdì 15 maggio 2020 h. 14:00-17:00

Dove

Room P4 / Microsoft Teams

First Floor of the Building A

School of Economics

Descrizione

FIRM DESCRIPTION

The Philmark Group is one of the most innovative and up-and-coming realities in the world of IT consulting, digital transformation, big data, CRM, customer engagement, marketing and software development. With a complete territorial coverage and ten years of experience in technologically highly complex projects, the Philmark Group represents an innovative, visionary, and reliable partner, ideally suited to stand beside firms and organisations on their challenging path to technological transformation. We recruit and train the best talent at the national level to meet the needs of our clients, to whom we offer swift, personalised, scalable, and high quality solutions.

COVERED TOPICS:

• Data analysis is the process of working on data with the purpose of arranging it correctly, explaining it, making it presentable, and finding a conclusion from that data: finding useful information from data to make rational decisions. How you can use the Software and Tools available today?

• CRM software is a category of software that covers a broad set of applications designed to help businesses manage many of the following business processes: customer data, customer interaction, access business information.  How use CRM tools to understanding of their prospects and customers?

• GAMIFICATION. One area of business where gamification techniques are increasingly applied is Human Resources: gamification has attracted a lot of attention as a way to engage employees in HR-related activities.

• Digital marketing is being widely employed to efficiently and effectively market products/services to achieve increased sales and generate higher revenues: WHY DIGITAL MARKETING IS IMPORTANT FOR SMALL BUSINESS.

Objectives
a) Transform Data into Actionable Insights with Tableau Software Tool
b) Customer Engagement;   case study:  the APP VIRTUAL AGV  with the Salesforce CRM software 
c) Digital marketing in practice
d) Gamification: case study in the  measure of  soft skills

The seminar will start on February 17, at 2 PM, in room P3 for the Philmark Group Presentation. 

Students interested in participating to the course are required to complete the form: https://forms.gle/i86fjd3WdsxNkXm68 within February 13. 

Informazioni aggiuntive sull'evento

Click in here for the Microsoft Teams link.