Facoltà di Economia

Lucia LeonelliProf.ssa Lucia Leonelli
Preside della Facoltà

La Facoltà di Economia dell'Università degli Studi di Roma "Tor Vergata" è un centro di formazione e di ricerca di eccellenza, riconosciuto a livello nazionale ed internazionale, ed è costituito da due dipartimenti: Economia e Finanza e Management e Diritto.

Continua a leggere la presentazione della Facoltà


La Facoltà di Economia è costituita dai dipartimenti:

Dipartimento di Economia e Finanza

Prof. Alberto Iozzi
Direttore

Dipartimento di Management e Diritto

Prof.ssa Martina Conticelli
Direttore

Iscrizioni e Trasferimenti

In questa sezione trovi tutte le informazioni di cui hai bisogno per accedere alla nostra offerta formativa (bandi, test di ammissione, borse di studio, residenze e alloggi...)
Il tuo futuro comicia da qui!

Terza Missione

La Facoltà di Economia, da sempre impegnata a favore della crescita del tessuto socioeconomico italiano e nella cooperazione internazionale, declina la sua Terza missione impegnandosi in una ricerca di eccellenza utile a fini produttivi, capace di contribuire all’avanzamento della conoscenza, dei saperi culturali, scientifici e tecnologici atti a migliorare il benessere della società, attraverso una formazione di qualità, la creazione di partnership istituzionali e progetti con le imprese e per il territorio, il supporto della proprietà intellettuale e dell’imprenditorialità, il placement dei propri laureati, la promozione di iniziative volte a garantire sviluppo sostenibile, innovazione sociale, civic engagement e resilienza.

Scopri di più...

Avvisi

LIST OF THE TEAMS FOR THE PROJECTWORK - PLEASE TAKE A LOOK!

mercoledì 14 maggio 2025

Here below, you will find a list of the groups of attending students that will have to make a presentation on May 22 during the last lecture.

The guidelines for presentation have been previously published here.

Groups must be formed by a minimum of 2 and a maximum of 5 students.

Attending students with no teammates can ask other groups to join (please, send an email to the team leader in the list).

TEAM NAME EMAIL Member 1 (Leader) Member 2 Member 3 Member 4 Member 5
*LOOKING FOR A TEAM 22591297@stu.mmu.ac.uk Elise Parsons         
French_students diane.migault@dauphine.eu Diane Migault  Clara Bonnaud Laura Labbé  Yamina Tekkal  
G-retailers martyberry29@gmail.com Martina Berretti Giulia Caporiccio      
G-retailers martyberry@gmail.com Martina Berretti Giulia Caporiccio      
Retailer Girls adrianaruizdelgado13@gmail.com Adriana Ruiz Delgado Noah Mora García Pamela Rojo Salazar Sofía Hurtado San Martín  
Team X UL0272814@edu.uni.lodz.pl Agnieszka Stanicka Laura Sęk Taha Ouazzani Sauviat Gregoire  
The Retail rangers  flaroman00@gmail.com Flavia Romano Federico Micheli Chiara Gloria Zihao Wang Francesco Chi
The Sopranos  iftyhasan121@gmail.com Md Mahedi Hasan IFTY (0360578) Obayd Khoka (0324713) Kaniz Zaman Gabriele Digilio  

TEAM REGISTRATION FOR CASE-STUDY DEVELOPMENT

mercoledì 7 maggio 2025

Attending students have to present a case-study that will be assigned by the Professor during this week.

Deadline for registration is May 13, 2025. You can register your team here:

TEAM REGISTRATION

Presentations will be held in-person on May 22, 2025 during the last lecture.

Guidelines for presentation can be found here:

GUIDELINES

Presenting students will be rewarded with extra-points.

INTEGRATIVE MATERIAL TO STUDY: GOOGLE'S REPORT ON THE MESSY MIDDLE

martedì 15 aprile 2025

This is just to remind you that the report named Decoding Decisions: Making sense of the messy middle,  has been uploaded in the "Material" section on the course's website and MS Teams channel.

It will used for a discussion during the next lectures, and it could also be topic of interest for the written test.

Happy reading!

FS

OFFICE HOURS APRIL 2025

sabato 12 aprile 2025
TO MEET THE PROFESSOR, PLEASE FOLLOW THIS RESERVATION LINK:

https://calendly.com/artscaf/ricevimento-aprile-office-hours-april

  • The reservation is mandatory and the interaction with the professor will occur exclusively through Microsoft Teams.
  • Material for the discussion (e.g. project work, thesis) must "always" be sent to the professor at least two working days in advance to allow him enough time to read and correct the drafts.
  • If you cannot meet the professor on the proposed dates and times, send an email or leave a message via Microsoft Teams.
    • For other short requests, use the email and consult the course pages (program, notices, results, etc.) before contacting the professor directly.