Facoltà di Economia

Lucia LeonelliProf.ssa Lucia Leonelli
Preside della Facoltà

La Facoltà di Economia dell'Università degli Studi di Roma "Tor Vergata" è un centro di formazione e di ricerca di eccellenza, riconosciuto a livello nazionale ed internazionale, ed è costituito da due dipartimenti: Economia e Finanza e Management e Diritto.

Continua a leggere la presentazione della Facoltà


La Facoltà di Economia è costituita dai dipartimenti:

Dipartimento di Economia e Finanza

Prof. Vincenzo Atella
Direttore

Dipartimento di Management e Diritto

Prof.ssa Martina Conticelli
Direttore

Iscrizioni e Trasferimenti

In questa sezione trovi tutte le informazioni di cui hai bisogno per accedere alla nostra offerta formativa (bandi, test di ammissione, borse di studio, residenze e alloggi...)
Il tuo futuro comicia da qui!

Terza Missione

La Facoltà di Economia, da sempre impegnata a favore della crescita del tessuto socioeconomico italiano e nella cooperazione internazionale, declina la sua Terza missione impegnandosi in una ricerca di eccellenza utile a fini produttivi, capace di contribuire all’avanzamento della conoscenza, dei saperi culturali, scientifici e tecnologici atti a migliorare il benessere della società, attraverso una formazione di qualità, la creazione di partnership istituzionali e progetti con le imprese e per il territorio, il supporto della proprietà intellettuale e dell’imprenditorialità, il placement dei propri laureati, la promozione di iniziative volte a garantire sviluppo sostenibile, innovazione sociale, civic engagement e resilienza.

Scopri di più...

Avvisi

reminder IMPORTANT

lunedì 27 maggio 2024

F2F/PBA: you have to create an excel file including the composition of the groups for those working in groups or the name for those working individually.

F2F/PBA: the deadline for uploading the report of the first and second F2F/PBA activities is 28 June. If you have problems with this first deadline, let's talk about it on 29 May.  

F2F/PBA: the report of the third activity must be uploaded by 17 June.

WBL: 17 June is also the deadline for the individual WBL report on Base3.

Signature required for the OBCD Pilot (both for 50% of the final MoI grade and for the 6 extra-activity credits)

lunedì 27 maggio 2024

The hard copy of the OBCD Pilot's attendance register must be signed manually within this week. Without the signature it is not possible to obtain 50% of the final grade of the Innovation Management exam nor the 6 credits as extra activity.

I will have the registers with me during the lectures on 29 May morning and afternoon, 30 May afternoon and 31 May morning.

new update of the list of credentials for the OBCD platform

venerdì 24 maggio 2024

The updated version of the list of credentials for the OBCD platform is available on Teams.

Please also complete the registration form (link in the study materials and in the "Avvisi" section of the course webpage).

new update of the credential list for the OBCD Platform

mercoledì 22 maggio 2024

The updated version of the list of credentials for the OBCD platform is available on Teams.

Please also complete the registration form (link in the study material and in the "Avvisi" section of the course webpage).

Updated version of the credential list and link to the OBCD platform

lunedì 20 maggio 2024

An updated version of the credentials list for the OBCD platform is available on Teams (student number 18 has been added).

Here is the link to the platform: https://urldefense.com/v3/__https://elearning.obcdproject.eu/login/index.php__;!!O5Bi4QcV!AX3hTWkWfaEw5rIpK4oLEOj0JFDYpsN5LyWY1KeJz2pNP4bqWHLeNtcOQLEAx1Ejfc93essbj2YayzJ3NkHNe6eRSEEXLA$

Credentials to access the OBCD platform (self-study part)

domenica 19 maggio 2024

On Teams I uploaded the excel file that includes the credentials to access the OBCD platform (self-study part)

OBCD Pilot - TEAMS

venerdì 17 maggio 2024

OBCD Pilot - registration form

venerdì 17 maggio 2024

Please fill in the registration form at this link:

https://forms.gle/vgwJPgFG8qxc41TQA