Facoltà di Economia

Lucia LeonelliProf.ssa Lucia Leonelli
Preside della Facoltà

La Facoltà di Economia dell'Università degli Studi di Roma "Tor Vergata" è un centro di formazione e di ricerca di eccellenza, riconosciuto a livello nazionale ed internazionale, ed è costituito da due dipartimenti: Economia e Finanza e Management e Diritto.

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La Facoltà di Economia è costituita dai dipartimenti:

Dipartimento di Economia e Finanza

Prof. Alberto Iozzi
Direttore

Dipartimento di Management e Diritto

Prof.ssa Martina Conticelli
Direttore

Iscrizioni e Trasferimenti

In questa sezione trovi tutte le informazioni di cui hai bisogno per accedere alla nostra offerta formativa (bandi, test di ammissione, borse di studio, residenze e alloggi...)
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Terza Missione

La Facoltà di Economia, da sempre impegnata a favore della crescita del tessuto socioeconomico italiano e nella cooperazione internazionale, declina la sua Terza missione impegnandosi in una ricerca di eccellenza utile a fini produttivi, capace di contribuire all’avanzamento della conoscenza, dei saperi culturali, scientifici e tecnologici atti a migliorare il benessere della società, attraverso una formazione di qualità, la creazione di partnership istituzionali e progetti con le imprese e per il territorio, il supporto della proprietà intellettuale e dell’imprenditorialità, il placement dei propri laureati, la promozione di iniziative volte a garantire sviluppo sostenibile, innovazione sociale, civic engagement e resilienza.

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Regolamento esame

The examination assesses the student's overall preparation, ability to integrate the knowledge of the different parts of the programme, consequentiality of reasoning, analytical ability and autonomy of judgement. In addition, language property and clarity of presentation are assessed, in accordance with the Dublin descriptors (1. knowledge and understanding; 2. applying knowledge and understanding; 3. making judgements; 4. learning skills; 5. communication skills).

The final grade will be related 70% to the degree of knowledge and 30% to the expressive capacity (written and oral) and autonomous critical judgement demonstrated by the student.

The examination will be graded according to the following criteria: 

Unsuitable: important deficiencies and/or inaccuracies in the knowledge and understanding of the topics; limited capacity for analysis and synthesis, frequent generalisations and limited critical and judgement skills; the topics are exposed in an incoherent manner and with inappropriate language.

18-20: barely sufficient knowledge and understanding of the topics, with possible generalisations and imperfections; sufficient capacity for analysis, synthesis and autonomy of judgement; the topics are frequently exposed in an inconsistent manner and with inappropriate/technical language.

21-23: surface knowledge and understanding of the topics; ability to analyse and synthesise correctly with sufficiently coherent logical argumentation and appropriate/technical language.

24-26: fair knowledge and understanding of the topics; good analytical and synthetic skills with rigorously expressed arguments but not always appropriate/technical language.

27-29: complete knowledge and understanding of the topics; considerable capacity for analysis and synthesis. Good autonomy of judgement. Arguments presented in a rigorous manner and with appropriate/technical language.

30-30L: very good level of knowledge and thorough understanding of topics. Excellent analytical and synthetic skills and independent judgement. Arguments expressed in an original manner and in appropriate technical language.