Facoltà di Economia

Lucia LeonelliProf.ssa Lucia Leonelli
Preside della Facoltà

La Facoltà di Economia dell'Università degli Studi di Roma "Tor Vergata" è un centro di formazione e di ricerca di eccellenza, riconosciuto a livello nazionale ed internazionale, ed è costituito da due dipartimenti: Economia e Finanza e Management e Diritto.

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La Facoltà di Economia è costituita dai dipartimenti:

Dipartimento di Economia e Finanza

Prof. Vincenzo Atella
Direttore

Dipartimento di Management e Diritto

Prof.ssa Martina Conticelli
Direttore

Iscrizioni e Trasferimenti

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Terza Missione

La Facoltà di Economia, da sempre impegnata a favore della crescita del tessuto socioeconomico italiano e nella cooperazione internazionale, declina la sua Terza missione impegnandosi in una ricerca di eccellenza utile a fini produttivi, capace di contribuire all’avanzamento della conoscenza, dei saperi culturali, scientifici e tecnologici atti a migliorare il benessere della società, attraverso una formazione di qualità, la creazione di partnership istituzionali e progetti con le imprese e per il territorio, il supporto della proprietà intellettuale e dell’imprenditorialità, il placement dei propri laureati, la promozione di iniziative volte a garantire sviluppo sostenibile, innovazione sociale, civic engagement e resilienza.

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Riccardo Faini CEIS Webinars - Laura Brandimarte

The sense of privacy

Economia Riccardo Faini CEIS Seminars
When

Friday, December 4, 2020 h. 16:00-17:00

Where

CEIS Tor Vergata – TEAMS Webinar

Description

Laura Brandimarte (The University of Arizona)

Among the many factors that can elicit privacy concerns and affect privacy behavior, some are sensorial: seeing, hearing, and detecting the presence of others. Human beings may be wired to react to sensorial cues and rely, in part, on them to assess the privacy ramifications of their actions. Individuals may react to sensorial cues indicating the presence of others even when those cues do not carry relevant information about likely consequences of privacy choices - and thus, from a normative perspective, may not be expected to influence privacy concerns and resulting behaviors. In four experiments (N=829), we examine the effect on privacy-relevant behavior (the disclosure of sensitive personal information) of sensorial cues signaling the presence of other humans. Four cues (proximity, visual, auditory, and olfactory), each signaling the presence of another person in the vicinity of the participant’s physical space, produce varying degrees of inhibitory effects on intimate self-disclosures in an online survey - including when that presence does not and cannot materially affect participants’ risks or benefits associated with disclosure. The findings point to a visceral, and at times potentially unconscious, influence of sensorial cues on privacy behavior. We discuss the implications of the findings in the context of privacy and security decision making in a digital age, where physical cues human beings may have adapted to use for detection of threats may be absent, or even strategically manipulated by antagonistic third parties.

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Contacts

Responsabile Scientifico

Marianna Brunetti, Furio Camillo Rosati


Organizzazione

Barbara Piazzi
CEIS
06-7259.5601
piazzi@ceis.uniroma2.it

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